utorak, 26. svibnja 2009.

Master woodworker Sam Maloof 1916-2009




Htio sam napisat post o clanku Šarm i kvaliteta hrvatskog dizajna namještaja dok nisam slucajno naletio na jedan od blogova koje posjecujem i procitao da je 21.5.2009 umro Sam Maloof nekima mozda manje poznat no on je vrhunski i svjetski priznati majstor izrade namjestaja od drveta organskih oblika.
On je sebe nazivao skromno Stolar



Umro je u 93oj godini sto je puno godina ali taj covijek je do zadnjeg dana radio svoje poznate stolice i namjestaj.Gledajuci ga na video isjeccima i dvd-u koji mi je rado besplatno poslao vidi se velika zivotna energija i sreca malog djeteta.
Covijek je heroj i predivna dusa.
Sam M. je bio kljucni element u Kalifornijskom umjetnickom pokretu i mozda najpoznatiji po svojim njihajucim stolicama.Organskim cistim linijama i prirodni finish je davao zivot njegovim stolicama.





O njima on je govorio :
Svi dijelovi su se sklopili na vrlo racionalan nacin,ali se susrecu u tako radostan spoj.There seems to be a pleasure that the leg fits the chair.One su sretne da budu zajedno.Kao da su srasle skupa.
Smatrajte se sretnima ako ste polazili jedan od njegovih satova ili ga sreli uzivo.Kao i svaki komad njegova namjestaja bio je jedan svoje vrste.One of a kind!
Rest in peace Sam Maloof.









Šarm i kvaliteta hrvatskog dizajna namještaja



(ima nas jos istomisljenika nismo sami :)

Hrvatski namještaj? Zar to postoji? Kako ćete otkriti u prilogu, ne samo da postoji, nego ćete pri prvom pogledu na neke od komada, zaboraviti na razne kataloge koje držite u svom domu

Umjetnik Dražen Grubišić dizajnirao je stol od gume

Kvaliteta i dizajn

Mnogi pri spomen na hrvatski dizajna namještaja odmahuju rukom, no mogli bi se i predomisliti.

Jer ne samo da hrvatski namještaj postoji, već bi pri prvom pogledu na neke od dizajnerskih komada, vrlo lako mogli baciti razne kataloge jeftinih proizvođača i odlučiti se za nešto autohtono.

Kvalitetno i dizajnirano, ono je što bismo uvijek trebali vezati za slogan 'kupujmo hrvatsko'.

Kreativni dizajneri

Nikola Radeljković i Sven Jonke iz tvrtke 'Numen' svjesni su kako se primjerice slavonski hrast ne veže uz pojam dobro dizajniranog namještaja. No, to bi bilo pogrešno.

- Postoji otpor, jer se slavonski hrast veže uglavnom za neku primitivnu tipologiju, a ne za moderni dizajn. No, takav je otpor danas nepotreban, kaže Radeljković koji pokazuje izuzetno zanimljivu policu za knjige.

Hrvatski moderni namještaj: Spoj kvalitetnog materijala i vrhunskog dizajna

Stolići od gume, stakla...

Ukoliko se želite educirati iz područja arhitekture i građevina, popiti kavu uz razgledavanje kataloga interijera i eksterijera, otvoren je koncept bar Kota koji ima i specijaliziranu knjižaru u kojoj možete pogledati kataloge na kojima su i potrebni kontakti.

No, hrvatski dizajn, osim estetske razine, ima i onu pragmatičnu, poput stolića koji je dizajnirao umjetnik Dražen Grubišić. Izgleda kao od betona, no napravljen je od gume, pa je zato i potpuno siguran za djecu.

Drugačiji stol od fuzioniranog stakla koje se peče na 800 stupnjeva dizajnirala je Ljiljana Tutnjević, jedina hrvatska dizajnerica koju je Elle Decor poslao na sajam namještaja u Milanu.

A ako vas zanimaju neobične i oku ugodne zahodske daske, potražite one dizajnera Ivana Končića.

Video o clanku : http://zadovoljna.com.hr/clanak/dekor/sarm-i-kvaliteta-hrvatskog-dizajna-namjestaja.html


Na net.hr-u objavljen je clanak o mojoj stranici i radu u Moj dom( http://www.net.hr/moj-dom/page/2009/05/20/0340006.html?pos=n3 )
i pise da sam rekao da iverica nije materijal buducnosti i to je istina ALI netreba bjezati od nje svakako je jeftinija i svi ju imamo doma i ja,i izradjujem za prodaju od nje.Ja se nezelim svrstati u srednji vijek i ajmo sve imati od drveta i turpijati ga kako su to radili nasi sukun dede.Ne ja sam za drvo u smisli detalja koji osvjezavaju dom i daju mu karakter,toplinu.Ja prvi nebi htio imati doma sve od drveta kao da je lovacki dom,ili kako je prije bio hit lamperija do stropa.
Jedan od Numen-ovaca je rekao da njihov program nije jeftin i nebi trebo biti-tu se potpuno slazem.Veli nismo jeftina radna snaga.Treba radit kvalitetno,sa cijenom koja je opravdana komadom namjestaja.A ne izradjivat Namjestaj za jednokratnu upotrebu.
Pozdrav istomisljenicima!

Nema komentara: